Zomerwoensdag Familiedag (3, 10 & 17 aug)

Op drie woensdagen in augustus is er bij het Streekmuseum van alles te beleven, dit keer voor jong én oud. Er zijn diverse vrije inloop activiteiten en workshops (vooraf aanmelden), van onder andere de Muziekschool Krimpen, Bibliotheek aan den IJssel, natuur-expert Marjan-Pols de Pee en de Bibliotheek. Tussen de activiteiten door kunnen bezoekers picknicken op het prachtige museumerf.

Algemeen programma:

10.00-12.00 uur: Diverse vrije inloopactiviteiten en workshops
12.00-13.00 uur: Picknicken
13.00-15.00 uur: Diverse vrije inloopactiviteiten en workshops

Vrije inloopactiviteiten: Oud-Hollandse speelgoed op het erf, verkleden als Ot en Sien, museum speurtocht, koffiebonen malen, afwassen als vroeger, gratis museumbezoek, (voor)leesdorpje, crea-tafel kwallen op stokjes, sport en spel met Synerkri.

Picknicken: Je kunt tijdens de Zomerwoensdagen tussen 12:00 en 13:00 uur picknicken op het terrein van het Streekmuseum. Het is heel eenvoudig: Je neemt je eigen kleed en eten/drinken mee en gaat op zoek naar een fijn plekje.

Workshops 3 augustus (vooraf aanmelden):

• Workshop: Zing mee met Annie M.G. Schmidt (voor jong en oud)
  • Workshop: Moppen tappen
  • Activiteit: Levend Bingo
  • Speurtocht: Varkentjes Vlucht

Workshops 10 augustus (vooraf aanmelden):

• Workshop: Gitaar
  • Spel: Break In Box “Atlantik Wall”
  • Café van Toen en Nu
  • Speurtocht: Varkentjes Vluchtroute

Workshops 17 augustus (vooraf aanmelden):

• Workshop: Djembé
  • Workshop: Voorlezen met het vertelkastje
  • Activiteit: Portretten schilderen
  • Activiteit: Opschoonwandeling Krimpen Schoon
  • Speurtocht: Varkentjes Vlucht

De Zomerwoensdagen zijn gratis te bezoeken. Vooraf aanmelden voor de vrije inloopactiviteiten is niet nodig. Je kunt je wel vooraf aanmelden voor de workshops. Zie voor meer info de informatie bij de activiteit op de website van Synerkri.

Kinderen zijn aanwezig onder verantwoording en begeleiding van eigen ouders/verzorgers.

Bij slecht weer is er een beperkt binnenprogramma.

De Zomerwoensdagen worden georganiseerd door het Streekmuseum Krimpenerwaard, Muziekschool Krimpen, KrimpenWijzer en Synerkri.