Open Monumentendag op 14 september

Ontdek de geschiedenis van de Krimpenerwaard op Open Monumentendag! 🎉 Op 14 september nodigt het Streekmuseum Krimpenerwaard je uit voor een betoverende reis door de tijd! Stap aan boord van onze huifkar, vaar over de majestueuze IJssel en verwen je smaakpapillen op onze culinaire markt. Ben jij een lokale lekkernijenmaker of een gepassioneerde verkoper van vintage schatten? Doe mee aan onze markt en laat je betoveren door de rijke geschiedenis van de Krimpenerwaard! Mis het niet - markeer 14 september in je agenda en vier Open Monumentendag met ons!

Open Monumentendag in de Krimpenerwaard: Ontdek Routes, Netwerken en Verbindingen!

Op 14 september vieren we Open Monumentendag in stijl bij het Streekmuseum Krimpenerwaard! Dit jaar nodigen we je uit om deel te nemen aan een betoverende reis door de geschiedenis, met als thema: Routes, Netwerken en Verbindingen.

Tussen 11.00 en 16.00 uur wordt het historische landschap van Krimpen aan den IJssel tot leven gewekt met een scala aan activiteiten:

🚎 Huifkartocht door de Monumenten: Stap aan boord van onze huifkar en laat je meenemen op een reis langs de prachtige monumenten van onze gemeenschap. Ontdek de verhalen die schuilgaan achter de eeuwenoude gebouwen en hun verbinding met ons verleden.

⛵ Vaartocht op de IJssel: Laat je betoveren door de serene schoonheid van de IJssel terwijl je geniet van een ontspannen boottocht. Bewonder de historische panorama’s vanaf het water en zie de monumenten vanuit een uniek perspectief.

🍲 Culinaire Markt: Laat je smaakpapillen verwennen op onze culinaire markt, waar lokale lekkernijen en ambachtelijke lekkernijen op je wachten. Proef de authentieke smaken van de streek terwijl je geniet van een gezellige sfeer vol gezelligheid.

🛍️ Marktdeelnemers gezocht!: Ben jij een gepassioneerde foodie met heerlijke gerechten om te delen? Of ben je een verkoper van ambachtelijke of vintage spullen die onze bezoekers willen betoveren? We zijn op zoek naar deelnemers voor onze markt! Neem contact op met m.moria@streekmuseumkrimpenerwaard.nl onder vermelding van “Open Monumentendag 2024” voor meer informatie en om je aan te melden als verkoper.

🎶 Live Optredens: Laat je betoveren door de klanken van live muziek terwijl getalenteerde artiesten je vermaken met hun optredens. Van traditionele melodieën tot eigentijdse deuntjes, er is voor elk wat wils!

Dus markeer 14 september in je agenda en sluit je aan bij ons voor een onvergetelijke dag vol ontdekkingen en verbindingen. Samen vieren we het rijke erfgoed van de Krimpenerwaard en laten we ons inspireren door de kracht van onze geschiedenis.

Mis het niet – kom en vier Open Monumentendag met ons!