Kom langs met de klas tijdens de Kinderboekenweek!

H et Streekmuseum Krimpenerwaard doet met heel veel enthousiasme mee aan de Kinderboekenweek van 2022, die op 5 oktober van start gaat.

Het museum heeft geheel in thema speciaal een les ontwikkeld waarin kinderen kennismaken met de eetcultuur en voedselkringlopen van vroeger. Dit wordt gekoppeld aan een belangrijk modern thema: duurzaamheid. Er zijn namelijk een heleboel dingen die geleerd kunnen worden van vroegere eetgewoontes, om bijvoorbeeld minder plastic te gebruiken en minder voedsel te verspillen. Wat aten mensen vroeger en wat deden ze met hun afval? Waar kwam hun eten vandaan en hoe werd het verwerkt en verpakt?

Aan de hand van een spannend verhaal over de wilgenboomhut in de boomgaard van het museum en (talige) opdrachten leren kinderen over geschiedenis en klimaat.

Naast de museumles geeft Marjan Pols de Pee tijdens de kinderboekenweek ontdekkingstochten in de tuin van het museum.

Een van deze twee leuke lessen boeken? Dat kan via het cultuurmenu van Synerkri.