Feestelijke afsluiting Istori-Istori Maluku

Op zaterdag 24 september is het de laatste dag dat de tentoonstelling ‘Istori-istori Maluku Krimpen aan den IJssel’ te zien is bij het Streekmuseum Krimpenerwaard. Om de tentoonstelling feestelijk af te sluiten is er vanaf 14:00 een programma van korte lezingen en optredens verzorgd door Tifa Bunji, André Klunder, Sebastiaan Boot en Suzanna Mangar.

Bruisend programma

Tifa Bunji is de lokale Krimpense tifa-groep en opent de middag met hun traditioneel Molukse percussiespel. André Klunder vertelt verhalen rondom zijn boek ‘Ina Latu’, over het leven van Julian Talarima-Gaspersz (Tante Lien), dat in 1923 begint in de groene wereld van Ambon en eindigt in het plattelandsdorp Foxhol te Groningen. Sebastiaan Boot toont zijn short-film Zwaar vaarwater, waarna zijn spoken-word performance volgt: Stuivers in troebel water & Splinters in beurs hout. De dag wordt passend afgesloten door Suzanna Mangar, ervaren artiest die van landelijke bekendheid geniet en momenteel bezig is met haar eigen theatervoorstelling.

Lekkernijen

Naast de activiteiten zorgt Stichting Tjari Dana Krimpen voor een beperkt assortiment aan Molukse hapjes. Om verzekerd te zijn van deze lekkernijen worden er ook van tevoren bestellingen aangenomen via Evelin Hiariej (0640515848).

Het programma begint om 14:00 in de Tuinzaal van het Streekmuseum, of bij mooi weer gedeeltelijk buiten. De lezingen en optredens zijn gratis te bezoeken, voor het museum gelden de normale entreeprijzen.

De programmering rondom Istori-Istori Maluku wordt mede mogelijk gemaakt door het Innovatiefonds Cultuur van de Gemeente Krimpen aan den IJssel, de J.E. Jurriaanse Stichting en de Van Cappellen Stichting.