Café van Toen en Nu: watersnood

Nijverheidsstraat Cafe van toen en nu watersnood

Café van Toen en Nu: watersnood

Op 30 maart is er weer een gezellig Café van Toen en Nu in het Streekmuseum. Deze keer staat het in het teken van de watersnoodramp. Dit jaar is het 70 jaar geleden dat de watersnoodramp Nederland trof. Ook in de Krimpenerwaard zijn hier veel verhalen van te vertellen.

We willen vragen of u ook een verhaal heeft om te vertellen en/of foto’s heeft van dat bijzondere moment uit onze geschiedenis. We wisselen graag de verhalen van de streek aan elkaar uit. De directeur van het Streekmuseum is ook aanwezig en zal gelijk meer vertellen over onze huidige tentoonstelling die volledig in het teken is van de watersnoodramp: “Crimpenre waard; in de greep van het water”. Voor iedereen is er dan ook gelijk de gelegenheid de tentoonstelling te bezoeken.

Iedereen is welkom tussen 10.00 en 12.00 uur en de koffie staat klaar!

Elke laatste donderdag van de maand is er in het gezellige Streekmuseum Krimpenerwaard in Krimpen aan den IJssel een “Café van Toen en Nu” waar aan de hand van een thema of een spreker een ochtend wordt georganiseerd waar ontmoeten en met elkaar in gesprek gaan centraal staan. Café van Toen en Nu is een samenwerking tussen het Streekmuseum Krimpenerwaard, Krimpenwijzer en Bibliotheek aan den IJssel.