Café van Toen en Nu: kaasmaken

cafe van toen en nu kaas

Café van Toen en Nu op 31 augustus van 10.00 tot 12.00 uur
Streekmuseum voor de Krimpenerwaard, Tuinzaal

Het gezellige Café van Toen en Nu vindt de laatste donderdagochtend van elke maand plaats van 10.00 tot 12.00 uur in het Streekmuseum Krimpenerwaard. Aan de hand van thema’s en sprekers halen we herinneringen op, maar we bespreken ook het huidige leven. Was toen alles beter? Of brengt nu ook mooie dingen met zich mee? We delen het verleden en heden met elkaar, maar altijd op een gezellige en luchtige manier.

Deze keer krijgen we inzicht in alle fijne kneepjes van het kaasmaken. Kaasboerderij Hoogerwaard is al sinds jaar en dag een autoriteit op het gebied van kaasmaken. Na een lezing en uitleg van mevrouw Hoogerwaard gaan we onder haar begeleiding zelf aan de slag met het maken van een kaasje.

Café van Toen en Nu is een samenwerking tussen het Streekmuseum Krimpenerwaard, Krimpenwijzer en Bibliotheek aan den IJssel. Iedereen is welkom! Om 10.00 uur staat de koffie klaar.