Concert ‘De Krimpenerwaard in WOII’

Tijdens het herdenkingsconcert neemt het Projectensemble bezoekers mee in verhalen over het leven en het verzet tijdens de Tweede Wereldoorlog in de Krimpenerwaard. Er is passende muziek, uit bijvoorbeeld Schindlers’ List en er worden bekende melodieën van Vera Lynn gespeeld. Ook worden er gedichten voorgedragen en video’s geprojecteerd, die een bijzonder beeld geven van de oorlog in de gemeente.

De toegang tot dit concert is gratis. Consumpties zijn vooraf en tijdens de pauze tegen betaling verkrijgbaar. Reserveren is niet nodig, dus vol = vol! Dit herdenkingsconcert vindt plaats op donderdag 28 april, om 20.00 (aanvang 19.30) in het Streekmuseum Krimpenerwaard (IJsseldijk 312 ,parkeren op Boezemdreef) in Krimpen a/d IJssel.

Dit concert wordt mede mogelijk gemaakt dankzij de steun van: Welzijn Krimpenerwaard, Gemeente Krimpenerwaard, Mastwijk Filmproducties, Lint Notarissen, Van Capellenstichting, Sluyterman van Loo en de Rabobank.